Freday- minimal amount of sleep, maximal energy (ish)

Med knappt två timmars sömn måste jag erkänna att jag inte hade den bästa starten på denna dag. Jag vet inte vad som hände men jag låg klarvaken från klockan 22:30-04:00. Vred och vände på mig, öppnade ett extra fönster då jag hört att kyla/luft ska hjälpa, försökte ta tre djupa andetag för att hamna i sleep-mode osv, men ingenting hjälpte. Är det någon som har tips på vad man kan göra i sådana lägen tar jag gärna emot dem!

Jag lyckades somna tillslut, och vid 06:00 och det var dags att gå upp. Inledningsvis gick det bra, men jag blev bara tröttare och tröttare ju mer dagen gick. Så vid 14:30 bestämde jag mig för att lämna kontoret och bege mig till gymmet.


I have to confess, with barely two hours of sleep I wasn’t off to the best start this morning. Not sure what happened, but I was lying wide awake from 22:30-04:00. I was tossing and turning, tried opening an extra window which I’ve heard is supposed to help, tried taking three deep breaths to get into sleep-mode etc, but nothing helped. If anyone has got a good tip on what to do at times like these I would very much appreciate you sharing them with me!

I finally managed to fall asleep and then my alarm went off at 06:00 and it was time to get up. Initially it wasn’t too bad, but as the day went on I got more and more tired and so by 14:30 I decided to leave the office and head over to the gym.
 
 
 
Jag hoppades på att lite träning skulle ge mig ny energi. Jag insåg dock snabbt att så inte skulle ske. Efter 30 min AMT var jag helt slut. Jag begav mig då hem för att testa att ta en power-nap istället. Detta hjälpte något, så vid 20-tiden när det var dags för mig att bege mig in mot stan var jag åter på banan.

Jag mötte upp Hank och en kollega till honom på Bellora. Perfekt takterass att sitta på under regniga kvällar som denna. Vi hoppade runt mellan ett par ställen, kollade in pride-festivalen och sedan hamnade vi på Gretas. Klackarna i taket är nog rätt ord att beskriva denna kväll. Allt det dansandet kändes i stort sett som ett gympass. När klockan närmade sig två kände jag dock att energin var som bortblåst. Det kändes rätt lagom att avblåsa kvällen där, så det gjorde vi.

Sammanfattningsvis blev det en riktig toppenstart på denna helg!


I was hoping some exercise would bring me back to life. Quickly realized that wasn’t the case tho. After 30 min AMT I was pretty much dead. That’s when I decided to go home and take a power-nap instead. It actually helped a bit and around eight, when it was time for me to hit the city, I was back on track.

I met up with my friend Hank and a colleague of his at Bellora. It is the most perfect roof-top bar for rainy evenings like this one. We then jumped around a few different places, checked out the Pride-festival and then we ended up at Gretas. Got our groove on to say the least. All that dancing was basically like another gym-session. When the klock struck two I had yet again lost my energy. Felt like a good time to call it quits tho, and so that we did.

In conclusion, had a great start to the weekend I must say!

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0