Crew is back together

Basically a sum-up of June 6, our National Day
 
 

Dagen började med ett och ett halvt body-pump (bp) pass på gymmet. En fin vän till mig, Maria, håller i detta pass på gymmet jag går till och i dag hade vi bestämt oss för att träna in nästa releasse, bp 102, tillsammans efter vårt första bp pass. Jag måste erkänna att det var aningen tungt att köra ytterligare ett pass direkt efter det första passet. Jag fick kasta in handuken efter att vi kört igenom halva nya releasen. Vid denna tidpunkt hade min kära lillebror precis avslutat sitt träningspass så det var egentligen grym timing. Bror och jag lämnade gymmet tillsammans och då ringde min mor och ville mötas upp för en promenad i fina vädret. En promenad blev det. Som tur var hade jag en vegansk proteinbar till hands som kunde ge mig lite energi eftersom mina muskler var helt slutkörda vid detta lag. 



The day started off with a one and a half body-pump (bp) session at the gym. A great friend o mine, Maria, is holding these classes and today we decided to practice the next release, bp 102, after our first bp session. I must confess, doing another session after just finishing one hardcore bp class got a bit too intense for me. Had to call it quits after another half a session. At this point my dear little brother had just finished his workout and so it was a perfect timing there. Brother and I left the gym together and then my mom called wanting to meet up for a walk in the sunshine. Which we did. Luckily I had a vegan protein bar there to give me some energy since at this point my muscles were basically dead.


 
 


Efter vår promenad tog jag mig in till stan I Göteborg för att möta upp en gammal kompis från juristprogrammet. Hank. Vi gick runt en sväng, hade MYCKET att prata om, och sedan bestämde vi oss för att sätta oss med varsin dricka och njuta av solen vid korsvägen (mellan molnen och regndropparna då hehe). Efter en stund tittade en annan kompis till oss förbi. Kristoffer. Det var då hungern slog oss. Vi beslutade oss för att svänga förbi närmaste affär och köpa på oss lite mat för att sedan gå hem till Kristoffer och laga ihop lite mat. Vi gjorde tacos (så klart, taco-.Tuesday ftw). Krisoffer, aka kocken, bestämde sig för att göra egna, hemmagjorda, tortillas och någon fancy stek, medan jag och Hank körde på det mer smidiga/traditionella alternativet och köpte färdiga.. jag måste säga, de där hemmagjorda tortilla var, utan tvekan, de bästa tortillas jag någonsin ätit. Lätt som en plätt att göra med. Det tog inte lång tid att göra och det behövdes inga speciella/konstiga ingredienser. Det enda vi använde var ister istället för smör (det passade mig perfekt då jag för tillfället har uteslutet mjölkprotein från min diet). Jag kan helt klart rekommendera att lägga den där lilla extra tiden på att göra dina egna tortillas. Ett exempel p å recept kan du hitta här http://www.tasteline.com/recept/tortilla/


För övrigt, en taco utan lite (*läs mycket) pico de gallo är inte en taco. Man måste få med den där underbara korianderblandningen. Det är def ett nytt beroende hos mig.


Efter all den maten föll vi alla så sakta in i ett matkoma, vi såg lite på en film (vilken jag inte ens minns namnet på), åt lite glass och sedan var det dags att bege sig hemåt för att sova.


Sammanfattningsvis, en perfekt nationaldag delad med några av de bästa vännerna och familj :)



After our walk I went straight in to Gothenburg city in order to catch up with an old friend from law school. Hank. We walked around a bit, had a LOT to catch up on, and then we decided to sit down, have something to drink and enjoy the sun (in between the clouds and the rain hehe..) After a while another friend of ours dropped by. Kristoffer. It was around that time that hunger struck. We decided to hit a grocery store close by and then we went over to Kristoffers place to get cooking. We made tacos (naturally, taco-Tuesday ftw)!! Kristoffer, aka the chef, decided to make his own homemade tortillas and some fancy steak, whereas me and Hank went with the more convenient traditional alternative and bought ours.. must say, those homemade tortillas were, without a doubt, the best tortillas I have ever had. Simple as pie too. Didn’t take long to make and there are no special ingredients needed. Only thing we did was use lard instead of butter (Im on a diet restricting me from having anything containing milk protein). I can definitely recommend putting in that extra effort making your own bread. Recipe can be found here (in Swedes.. comment for translation or try out googletranslate lol) http://www.tasteline.com/recept/tortilla/


Also, a taco without some (*read a lot) pico de gallo is not a taco. One just gotta get that coriander greatness in there. Def a new obsession of mine. 


After all that food we slowly fell into a food coma, watch a bit of a movie (to which I can’t even remember the name), had some ice cream and then it was time to call it a night.


In conclusion, a perfect celebration of our national day with the best of friends and family :)


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0